شرایط عضویت کتابخانه

 

 12429654987536860172.jpg;

 

 شماره تماس :      32244848

کتابخوان شهریورماه

۴ کتاب ویژه طرح کتاب‌خوان ماه شهریور معرفی شد

برگزاری کلاس قصه گویی ومعرفی کتاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، سکینه تاجوک؛ مسئول کتابخانه عمومی ولایت، اظهار داشت: قصه‌گویی با زبان شیرین کودکانه تعدادی از اعضاء منجر به تشویق سایرین جهت بازگویی داستان‌هایی شد که از پیش از کتاب‌ها آموخته بودند و این روند منجر به امانت رفتن کتاب‌های بیشتری از سوی شرکت کنندگان شد.
مسئول کتابخانه عمومی ولایت ادامه داد: استعدادهای کودکان و نوجوانان در این کلاس برای بیان قصه سنجیده می‌شود و همچنین کودکان به قصه‌گویی در جمع هم سن و سال‌های خود می‌پردازند.
تاجوک، عنوان کرد: هدف از برگزاری این کلاس ایجاد علاقه‌مندی مضاعف جهت مطالعه کتاب‌ها، آشنایی کودکان و نوجوانان بافنون و کاربردهای قصه‌گویی، ارتقاء فرهنگ مطالعه، تقویت مهارت‌های گفتاری و قدرت فهم و بیان در کودکان، پرورش خلاقیت و ارتقاء توانمندی کودکان جهت معرفی مؤثر کتاب‌های خوانده شده است.
وی در پایان اظهار داشت: با توجه به استقبال بی نظیر کودکان از این کلاس، کلاس قصه‌گویی و قصه‌خوانی هر هفته برگزار خواهد شد.
 
 
 
 
 
 

برگزاری جشن دهه کرامت

سکینه تاجوک از برگزاری جشن دهه کرامت و نشست کتاب‌خوان در کتابخانه عمومی ولایت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان،سکینه تاجوک؛ کتابخانه عمومی ولایت، اظهار داشت: نظر به استقبال گسترده اعضاء کودک و نوجوان از مسابقات هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، در راستای تقدیر از شرکت کنندگان این جشنواره و گرامیداشت میلاد باسعادت امام رضا(علیه السلام) کتابخانه عمومی ولایت اقدام به برگزاری جشنی دراین خصوص نمود.
وی، ادامه داد: در ابتدای این برنامه کتاب‌های زیر معرفی گردید:
«ماه غریب من»/ نوشته: مجید ملامحمدی/ ارائه توسط: سمیه قربانی(مسئول کتابخانه عمومی علامه مجلسی)؛ «چهارده قصه و چهارده معصوم(علیهم السلام)/ نوشته: حسین فتاحی/ ارائه توسط: فاطمه فراهانی؛ «عجایب و معجزات شگفت انگیزی از امام رضا(علیه السلام)/ ارائه توسط: زهرا فراهانی؛ «10قصه از امام رضا(علیه السلام)/ نوشته: مژگان شیخی/ ارئه توسط: مریم عباسی؛ «کاش تو را می‌دیدم»/ نوشته: مژگان شیخی/ ارائه توسط: نفیسه ظهیار؛ «صیاد و آهو»/ نوشته: مژگان شیخی/ ارئه توسط: مریم آرزه؛ «لذت دیدار ماه»/ نوشته: مهدی خدامیان آرانی/ ارائه توسط: فاطمه عبدالوند؛ «مسافر بهشت»/ نوشته: انیسه نوش آبادی/ ارائه توسط: آیناز دلفانی.
تاجوک با اشاره به اینکه «برنامه با مدیحه سرایی اشعاری درمدح حضرت امام رضا (علیه السلام) و کریمه اهل بیت حضرت معصومه (سلام الله علیها) توسط عبدالمالکی ادامه پیدا کرد»، ادامه داد: در پایان از اعضاء شرکت کننده درنشست کتاب‌خوان و از منتخبین نقاشی(جشنواره کتابخوانی رضوی) با اهداء جوایز تقدیر به عمل آمد.
 لازم به ذکر است در این جلسه ضمن پذیرایی از میهمانان با آش نذری به مناسبت میلاد امام رضا(علیه السلام)  30 نفر از شرکت‌کنندگان به عضویت کتابخانه در آمدند.
 
 
 

مسؤول کتابخانه عمومی ولایت شهرستان ملایر از خرید بازی‌های فکری و آموزشی به منظور پرورش خلاقیت کودکان

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، سکینه تاجوک؛ مسؤول کتابخانه عمومی ولایت شهرستان ملایر از خرید بازی‌های فکری و آموزشی به منظور پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان شهرستان ملایر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تبلیغات گسترده‌ در مدارس استقبال دانش‌آموزان از کتابخانه روند رو به رشدی داشته و این مهم در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی عینیت پیدا کرد.
 
وی گفت: به همین منظور و برای حفظ حضور دانش‌آموزان در کتابخانه، اقداماتی برای مراجعه در اوقات فراغت آنها در کتابخانه شهرستان ملایر انجام داده‌ایم.
 
مسؤول کتابخانه عمومی ولایت شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در عصر حاضر خدمات کتابخانه فراتر از امانت دادن کتاب است، محیط کتابخانه باید به نحوی جذاب باشد که این پویایی به عنوان فرایندی مستمر ادامه پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه «بهترین سن برای اشاعه فرهنگ مطالعه از سنین خردسالی و کودکی است»، گفت: به منظور رونق فرهنگ کتابخوانی، به صورت داوطلبانه اقدام به خرید بازی‌های فکری و آموزشی به منظور پرکردن اوقات فراغت و جذاب کردن فضای کتابخانه برای کودکان و نوجوانان کرده‌ایم.
 
تاجوک با تاکید به اینکه «بازی‌های فکری علاوه بر بالابردن قوه ادراک و هوش اشخاص، سبب رشد اجتماعی، بروز خلاقیت و شور و نشاط می‌شود»، تصریح کرد: بازی‌ها و سرگرمی‌های خریداری شده شامل اشکال دوختنی و کادر دوخت است که موجب پرورش مهارت انگشتان، هماهنگی عمل چشم و دست و ایجاد خلاقیت می‌شود.
 
وی با اشاره به خرید «بریکس پلاستیکی» برای کتابخانه ملایر گفت: این بازی باعث پرورش خلاقیت شناخت رنگ‌ها و اشکال مختلف می‌شود و «چینه حروف و اعداد» نیز با هدف تقویت حافظه، افزایش دامنه لغات و آموزش چهار عمل اصلی ریاضی خریداری شد.
 
مسؤول کتابخانه عمومی ولایت شهرستان ملایر با بیان اینکه «وسیله ساخت تساوی سازه‌های پلاستیکی باعث پرورش خلاقیت، ساختمان‌سازی، هماهنگی عمل چشم و دست، شناخت رنگ‌ها و پرورش مهارت انگشتان می‌شود»، افزود: چینه خلاقیت نیز سبب آموزش مفاهیم ریاضی به شیوه ملموس، افزایش دقت و تمرکز و پرورش خلاقیت خواهد شد.
 
وی بیان کرد: «مکعب‌های آی کیو» با هدف پروش خلاقیت، تقویت حافظه بینایی و افزایش دقت و تمرکز، درک ارتباط جزء و کل، تقویت ادراک و تجسم فضایی و تقویت مهارت‌های حل مساله خریداری شده است
 
 

برگزاری نمایشگاه نقاشی از آثار ارسالی کودکان به هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

مسئول کتابخانه عمومی ولایت از برگزاری نمایشگاه نقاشی از آثار ارسالی کودکان به هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، سکینه تاجوک؛ مسئول کتابخانه عمومی ولایت از برگزاری نمایشگاه نقاشی هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه عمومی ولایت خبر داد و افزود: پرداختن به زندگی معصومین(علیهما السلام) با زبان هنر و تصویر، تاثیر ماندگاری خواهد داشت.
وی ادامه داد: آثار نقاشی کودکان که با مطالعه کتاب‌هایی در زمینه زندگی امام رضا(علیه السلام) و ایده گرفتن از آن کتاب‌ها خلق شده است، روش موثری برای ترویج فرهنگ کتابخوانی محسوب می‌شود.
تاجوک، بیان داشت: درپی تبلیغات گسترده‌ای که در مدارس دخترانه (شهید رجبی و سرگرد بیات) در روزهای پایانی سال تحصیلی انجام گرفت، کتابخانه عمومی ولایت شاهد حضور انبوهی از دانش‌آموزان جهت عضویت در کتابخانه و شرکت در مسابقات متنوع از جمله هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی بود.
مسئول کتابخانه عمومی ولایت، عنوان کرد: این استقبال به طور مستمر در تمام ساعات کاری کتابخانه ادامه داشت، به نحوی که آمار بالای شرکت کنندگان (نقاشی 70برگ)، (پاسخنامه مسابقات کتابخوانی 110برگ) و (الکترونیکی 30نفر)، شاهد گویای این روند است.
 
 
 
 

شهادت مظلومانه حضرت علی (ع) بر شیعیان تسلیت باد

تصاویر ویژه شهادت حضرت علی و شب قدر

بازدید دانش آموزان از کتابخانه ولایت

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، دانش آموزان مدرسه راهنمایی هفت تیر با همراهی مربیان پرورشی این آموزشگاه از کتابخانه عمومی ولایت بازدید نمودند.
سعید لطیفی؛ کتابدار کتابخانه عمومی ولایت گفت: در بازدید دانش‌آموزان مدرسه هفت تیر با همراهی محمد کریمی؛ مربی پرورشی این آموزشگاه، ضمن معرفی فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع کتابخانه و جایگاه مطالعه و نقش آن در روند توسعه فعالیت‌های گوناگون و کاربردی نمودن آن در زندگی روزمره، به معرفی جزئیات هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و همچنین کتاب "ماه غریب من" که از منابع این مسابقه می‌باشد و به نوجوانان اختصاص دارد پرداخته شد.
در ادامه، کریمی به مقایسه شبکه‌های مجازی و کتاب پرداخت و اظهار داشت: امروزه شبکه‌های مجازی در بین مردم به خصوص جوانان رواج پیدا نموده که به علت عدم شناخت نوجوانان از این فناوری، شاهد معضلاتی در جامعه هستیم که پیامدهای بسیار ناگواری را برای خود و خانواده و جامعه به همراه دارد.
در ادامه این بازدید چند نفراز دانش‌آموزان به معرفی بخش‌هایی از کتاب‌هایی که مطالعه نمودند به شرح زیر پرداختند.
«مرد بهاری»/ نوشته: داوود امیریان/ ارائه توسط: سعید حیدری، «سماور زغالی»/ نوشته: محمد میرکیانی/ ارائه توسط: علیرضا کریمی، «برادر شجاع»/ نوشته: محسن بغلانی/ ارائه توسط: ساسان کولیوند، «قصه‌های خیلی قشنگ»/ نوشته: محمود پور وهاب/ ارائه توسط: رضا محمدی، «رویای پرواز»/ نوشته: فاطمه دهقان نیری/ ارائه توسط: علی محمد جابری/ «قصه‌های شاهنامه»/ نوشته: آتوسا صالحی/ ارائه توسط: حسن جعفری.
 
 
 
 
 

سالروز آزاد سازی خرمشهر گرامی باد

خرمشهر از اشغال تا آزادی

معرفی کتاب جشنواره کتابخوانی رضوی

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، در راستای اجرای هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی سکینه تاجوک؛ مسئول کتابخانه عمومی ولایت با هدف اشاعه فرهنگ منور رضوی، با حضور خود در دبیرستان سرگرد بیات(دوره اول) و دبستان شهید رجبی به معرفی کتاب‌های هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت.

 

وی بیان داشت: در این برنامه به معرفی کتاب "ماه غریب من" ویژه مقطع سنی (12تا 17 سال) شامل مطالبی در خصوص، سیره عملی و فضایل اخلاقی امام رضا علیه السلام، مباحثی از قبیل حرکت امام از مدینه به خراسان و ... پرداخته شد.

 

تاجوک تصریح کرد: در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف کتابخانه، خدمات آن و همچنین شرایط عضویت در کتابخانه اشاره و از دانش‌آموزان جهت بهره‌گیری از کتابخانه و خدمات آن دعوت به عمل آمد.

 

مسئول کتابخانه عمومی ولایت خاطرنشان کرد: این برنامه باهدف اشاعه فرهنگ منور رضوی، آشنایی و معرفی کتاب‌های هفتمین جشنواره رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با امام رضا علیه السلام و شناخت هر چه بیشتر ایشان از طریق آثار و کتاب‌های منتشر شده می‌باشد.