تاريخ : 29 / 2 / 1395 | 5:54 | نويسنده : قربانی

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مسئول کتابخانه عمومی شهدای گمنام جوکار، اهداف نهایی طرح‌های کتاب‌خوان از جمله برگزاری نشست‌های مدرسه‌ای، کتابخانه‌ای، کتاب ‌برتر ‌ماه و دیگر طرح‌های کتاب‌خوانی را اثرگذاری بر تغییر ذائقه جامعه دانست و گفت: با وجود ارتباطات مجازی و نرم افزارهای فضای مجازی، رسالت کتابخانه می‌تواند علاوه بر فعالیت در آن بخش، حمایت از مطالعات مکتوب نیز باشد.
 
اعظم اکبری ادامه داد: طرح‌های نامبرده شده، به خوبی این حمایت را حاصل خواهند کرد و به همین منظور با محور قرار دادن این اهداف متعالی و تفکر سازمانی کتابداران، باید از امکانات لازم بهره برد.
 
مسئول کتابخانه عمومی شهدای گمنام جوکار، یادآور شد: شعرخوانی کتاب «هم روزنامه، هم کلوچه» با همکاری مدرسه ولایت شهر ملایر و دبیران و معلمان دغدغه‌مند این مدرسه، صورت گرفته است.
کتاب «هم روزنامه، هم کلوچه»، سروده "مریم هاشم‌پور" و تصویرگری "مریم حسن‌نژاد" است.

 


تاريخ : 25 / 2 / 1395 | 8:51 | نويسنده : قربانی


الهی! رجب گذشت و ما از خود نگذشتیم. الهی تو از ما بگذر.

 

 


تاريخ : 19 / 2 / 1395 | 8:34 | نويسنده : قربانی

كتاب «هم روزنامه هم كلوچه» اثر مريم هاشم‌پور از كتاب‌هاي طرح كتاب‌خوان ماه ارديبهشت، در  بخش كودك كتابخانه عمومي شهداي گمنام جوكار ، با حضور جمعي از اعضاي كودك معرفي و شعرخواني شد.

در اين برنامه مريم تركستاني ازاعضاي كودك كتابخانه ، به معرفي اين كتاب پرداختند و بخشهايي از آن را براي دوستان هم سن و سالشان  قرائت كردند.
لازم به ذكر است بخشي ازكتاب‌هاي طرح کتاب ماه هر ماه در اين كتابخانه معرفي  ميشود و به امانت مي رود


تاريخ : 15 / 2 / 1395 | 13:22 | نويسنده : قربانی

همزمان با هفته ی گرامیداشت معلم نشست کتابخوان با حضور دانش آموزان و معلمان مدرسه شهید زنگنه انجام شد
ارائه دهندگان کتاب در این نشست که از سری نشست‌های کتاب‌خوان مدرسه‌ای بود، هشت نفر از دانش آموزان دبستان شهید زنگنه و همچنین مدیران مدرسه بود و شرح آن بصورت ذیر است:  
کتاب «قصه ما همین بود» نوشته: محمد میر کیانی/ ارائه توسط: زهرا رحمانی فر(دانش آموز)
قصه ما همین بود مجموعه‌ای شش جلدی از قصه‌های قدیمی اثر محمد میر کیانی جلد اول این کتاب شامل قصه‌های: گوهر امید، مهمان حبیب خداست، برادران مسافر، والی و درویش، گوهر صبر و نگین یاقوت است.
هر داستان نکات آموزنده و تربیتی را منتقل می کند؛ داستان "گوهر امید" سبب افزایش امید در خواننده و داستان "مهمان حبیب خداست" مفهوم مهمان نوازی را به بیان ساده و صمیمی روایت می‌کند، اگر کسی در خود این صفت زیبا را تقویت کند مورد مهر و محبت خداوند قرارمی‌گیرد و کمک‌های الهی او را یاری خواهد کرد.
 
«کتاب زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها)» نوشته: منصور کریمیان / ارائه توسط: مهدیس گلوشجردی( دانش آموز)
این کتاب به بیان زندگی نامه حضرت زهرا (سلام الله علیها) از تولد تا شهادت می پردازد، مطالب کتاب به زبانی ساده بیان می‌شود و مناسب برای گروه دانش آموزان نیز می‌باشد.
کتاب شامل: اسامی و القاب حضرت، ویژگی‌ها و فضایل ایشان، ازدواج با حضرت علی (علیه السلام)، شهادت و وصیت حضرت و همچنین ظلم‌هایی که بعد از رحلت پیامبر (صلوات الله علیه و آله و سلم) به حضرت زهرا ( سلام الله علیها) وارد شد است.
کتاب «معلم صمیمی» نوشته: خلیل چرچی/ ارائه توسط: یگانه ترکستانی(دانش آموز)
این کتاب در مورد زندگی و خدمات معلمی دلسوز و مهربان به اسم بهمنی است، معلمی که به درخواست خودش از همدان به روستای منور تپه می‌رود و به مردم محروم آنجا خدمت می‌کند.
آن زمان به خاطر ظلم و ستم شاه روستای منور تپه خیلی محروم بود، آب و برق و هیچ امکانات دیگری نداشت، بهمنی از لحظه ورود به روستا به مردم خدمت رسانی می‌کند و ....  
«کتاب دایره المعارف مدرسه» نوشته: کاری لاو، کارولین استامپس، دبورا لاک، بن مورگان، مترجمان: حسین دانشفر و دیگران / ارائه توسط: اعظم اکبری(مسئول کتابخانه شهدای گمنام جوکار)
این کتاب، کتابی جامع در زمینه پاسخ دهی به پرسش‌های دانش‌آموزان می‌باشد و از آنجا که دانش‌آموزان ذهن پرسش گری دارند، این کتاب کمکی است برای رفع نیاز پرسشگری ایشان.
کتاب دایره المعارف مدرسه شامل مطالب علمی مختلف از جمله فضا و زمین ،آشنایی باگیاهان و جانواران، مطالب مختلف مربوط به شناخت جهان و مردم جهان زندگی مردم از فرهنگ و آداب و رسوم شان، مطالب اجتماعی و تاریخ و سیاست و علوم و فناوری و .. به همراه تصاویر جذاب از هر مطلب سبب تقویت روحییه کشفی دانش‌آموزان می شود.
دانش‌آموزان با مراجعه به این کتاب اطلاعات خوبی بدست می‌آورند از کهکشان‌های عظیم گرفته تا باکتری‌های ذره بینی، ازسلول‌های بدنشان تا تمدنهای قدیمی و ...
کتاب مذکور می‌تواند مرجعی برای تکمیل مباحث مطرح شده در دروس علوم تجربی، تاریخ و جغرافیا باشد.
«کتاب برگزیدگان «امام علی (علیه السلام)»، نوشته: مهدی رحیمی/ارائه توسط: نسترن ترک (دانش آموز)
مجموعه کتاب برگزیدگان مجموعه‌ای است که هر جلد از آن به زندگی نامه یکی از چهارده معصوم(علیهم السلام) می‌پردازد. 
این جلد از کتاب زندگی نامه امام علی (علیه السلام) می‌باشد از تولد تا شهادت. به زیبایی تولد حضرت را در خانه خدا روایت می‌کند سپس به تربیت و پرورش امام علی (علیه السلام) زیر نظر پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله وسلم) و آموزش درس انسانیت و آزادگی از پیامبر خدا اشاره می کند.
«قصه های خوب برای بچه های خوب (قصه های قرآنی )» نوشته :مهدی آذر یزدی/ارائه توسط:مبینا فراهانی( دانش آموز)
این کتاب جلد پنجم از مجموعه  "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" می‌باشد.
جلد پنجم به بیان داستان‌های قرآنی می‌پردازد و به صورت ساده و روان داستان‌ها را برای گروه سنی نوجوانان بیان می‌کند، از جمله داستان‌های قرآنی کتاب: داستان حضرت آدم، حضرت نوح، حضرت صالح،حضرت موسی و حضرت عیسی(علیهم السلام) و پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله و سلم) در این داستان‌ها علاوه بر زندگی نامه این پیامبران جلیل القدر به ویژگی‌ها و نحوه دعوت مردم به یکتاپرستی و نحوه برخوردشان با مردم نیز بیان می‌شود.
از آنجا که هدف قرآن از بیان قصه و داستان‌ها تربیت انسان‌ها می‌باشد تمامی این داستان‌ها نیز در بردارنده نکات اخلاقی و تربیتی می‌باشد، مثلا ما در داستان حضرت ایوب(علیه السلام) صبر و شکیبایی و شکرگذاری در همه حال را می آموزیم و نیز از سرگذشت دیگر خوبان تاریخ مطالب ارزشمندی می‌آموزیم و از سرگذشت بدان تاریخ هم در این کتاب درس عبرت می‌گیریم .
مطالب و داستانهای جمع آوری شده در این مجموعه از کتابهای معتبر قصص قرآن و تفاسیر و روایتها می باشد و قابل استفاده برای همه ی ما انسانهااست.
«یک آسمان سلام» نوشته: افسانه شعبان نژاد/ ارائه توسط: زهرا ترکستانی (دانش آموز)
در این کتاب زندگی نامه پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله و سلم) به زیبایی بیان می شود. در 27 فصل جمع‌آوری شده و هر فصل قسمتی از زندگی حضرت را بیان می کند.
دو فصل آخر کتاب آخرین سفر پیامبر(صلوات الله علیه و آله و سلم) و جانشین قرار دادن حضرت علی (علیه السلام) را بیان می‌کند و در نهایت نحوه رحلت حضرت را می‌گوید که اصحاب کنار بستر رسول خدا با چشمانی پر اشک و دل‌هایی مضطرب پیامبر(صلوات الله علیه و آله و سلم) را از دست می‌دهند.
«خسرو خوبان پرتویی از زندگی نامه و سیره امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)» اثر:اداره کل قرآن و عترت آموزش و پرورش/ارائه توسط: فرزانه خالقی(مدیر مدرسه شهید زنگنه جوکار)
کتاب در 3 بخش، گزارشی‌ از زندگی‌ امام‌ مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از تولد تا زمان‌ غیبت‌ صغرا ارائه‌ داده‌ است، در بخش‌ نخست؛ با عنوان‌ سایه‌های‌ امید، به‌ چگونگی‌ ازدواج‌ امام‌ عسکری (علیه السلام)‌ و نرجس‌ خاتون‌ و میلاد امام‌ عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) پرداخته‌ است. در بخش‌ دوم، با عنوان‌ آغاز انتظار، به‌ مباحث‌ زمان‌ تولد امام‌ تا ایام‌ شهادت‌ امام‌ عسگری‌ (علیه السلام) پرداخته‌ است.
بخش‌ سوم، با عنوان‌ فتنه‌های‌ روزگار، مختصری‌ است‌ درباره‌ امامت‌ ایشان‌ در ایام‌ غیبت‌ صغرا و نیز اشاره‌ای‌ است‌ به‌ مشکلات‌ غیبت‌ کبری، گزارش‌های‌ کتاب‌ براساس‌ روایاتی‌ است‌ که‌ دانشمندان‌ شیعه‌ در کتاب‌های‌ خود نقل‌ کرده‌اند.
در پایان نشست نیز، جوایزی به رسم یادبود، به ارائه کنندگان کتاب تقدیم گردید.