سی و سومین نشست تخصصی کتاب‌خوان کشور

 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، سی و سومین نشست تخصصی کتابخوانان کشور به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر با موضوع بررسی شخصیت حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) و با حضور اساتید نخبه حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر برگزار شد.
در این نشست کتاب‌های: "تمام نهج البلاغه"، "اشراق غدیر"، "اسرار غدیر"، "سیری در نهج البلاغه" و "فروغ ولایت" توسط اساتید حوزه و دانشگاه معرفی و در پایان از کتاب‌خوانان تقدیر به عمل آمد.
خلاصه کتاب‌های معرفی شده به شرح زیر است:
«تمام نهج البلاغه» / نویسنده: سید صادق موسوی / ارائه کننده: حسین امیری(ریاست دانشگاه آزاد واحد سامن و مدرس دانشگاه)
کتاب «تمام نهج البلاغه» که در آن فهرستی از مهم‌ترین مصادر کتاب، حدود 770 منبع روایی معرفی و سپس خطبه‌های حضرت علی(علیه السلام) ذکر شده، به زبان عربی در 8جلد نوشته شده و مجموعه‌ای از خطبه‌ها، نامه‌ها و کلمات قصار حضرت علی(علیه السلام) را از نظر سندی و روایی بررسی می‌کند.
«اشراق غدیر» / نویسنده: محمد علی انصاری / ارائه کننده: فروزان کردیوند (مسئول امور فرهنگی دانشگاه علوم قرآنی و مدرس)
این کتاب در 9 فصل تدوین شده که می‌توان از جمله آنها به کمال فضیلت، اشراق غدیر، تجلی امامت در غدیر، ولی و ولایت، وصایت و خلافت در پرتو غدیر، جلوه‌های تابناک غدیر، غدیر عیار جانشینی و خلافت، تحریف وتحریف‌گران غدیر در منظر تاریخ و غدیر میثاق نبوت و وصایت، اشاره کرد.
«اسرار غدیر» / نویسنده: محمد باقر انصاری / ارائه کننده: حجه الاسلام محمدرضا محمدی پیام(معاونت دانشگاه علوم قرآنی و مدرس )
این کتاب گزارشی کامل و جامع است از واقعه غدیر و مجموعه وقایعی که در غدیر خم و قبل و بعد از آن به وقوع پیوسته است و تمام مسائل مربوط به غدیر به صورتی کاملا مستند، طبق آیات قرآنی، احادیث متواتر و منابع شیعه و سنی مورد بررسی قرار گرفته است.
«فروغ ولایت» / نویسنده:جعفر سبحانی تبریزی / ارائه کننده: حجه الاسلام حسین مقدس(مدرس حوزه و دانشگاه)
این کتاب مشتمل بر یک پیشگفتار و شش بخش مى‏باشد؛ بخش اوّل: زندگی امام علی (علیه السلام) قبل از بعثت پیامبر(صلوات الله علیه السلام)؛ بخش دوّم: پس از بعثت پیامبر(صلوات الله علیه السلام)؛ بخش سوّم: پس از هجرت و پیش از رحلت پیامبر(صلوات الله علیه السلام)؛ بخش چهارم : پس از درگذشت پیامبر(صلوات الله علیه السلام)؛ و قبل از خلافت؛ بخش پنجم: رویدادهای دوران خلافت امام علی (علیه السلام)؛ بخش ششم: وقایع پس از نهروان و شهادت امام است.
«سیری در نهج البلاغه» / نویسنده: شهید استاد مرتضی مطهری / ارائه کننده: حجه الاسلام محمد کاکاوند (مدرس حوزه و دانشگاه)
این کتاب همچنان که از نامش پیداست سیری در دنیای پر از زیبایی و شگفتی نهج البلاغه است که استاد مطهری در آن کتاب شیرین نهج البلاغه را از نظر موضوعی به هفت بخش تقسیم نموده و توضیحاتی پیرامون آن داده است.
نهج البلاغه کتابی شگفت است که با گذشت زمان، ظهور افکار و اندیشه‌های نوتر و روشن‌تر مرتبا بر ارزش آن افزوده است.

تاريخ : 31 / 6 / 1395 | 10:51 | نويسنده : قربانی

 

Image result for ‫دلنوشته دفاع مقدس‬‎

کجایند مردان بی ادعا ......

شهید گمنام1


تاريخ : 29 / 6 / 1395 | 10:55 | نويسنده : قربانی

کتاب غدیرموعود غدیر

نویسنده

اصغر صادقی

بخش اول این كتاب راجع به سندیت خطبه ی غدیر در منابع مختلف شیعه و سنی و ذكر تعداد این منابع پرداخته است. فرازهای مختلف خطابه را مورد بررسی قرار داده و در مورد بار توحیدی فراز اول ، نازل شدن آیه ی تبلیغ ،

معرفی امام علی علیه السلام  و... توضیح داده است.  در این نوشته، به توضیح حدیث ثقلین نیز پرداخته شده و آن را در زمان ما اثبات می كند و نتیجه می گیرد كه باید همراه ثقل اكبر ( قرآن ) ثقل اصغر نیز قرار بگیرد

كه در زمان ما حضرت مهدی علیه السلام می باشد. در بخش های بعدی به بررسی واژه ی نور در آیات و روایات پرداخته و سپس با تبیین سیمای حضرت مهدی ارواحنا فداه در خطبه غدیر و با استفاده از فرمایش رسول خدا صلی الله علیه وآله باز ستاننده حقوق ائمه علیهم السلام معرفی می نماید خلاصه آن كه پیامبر صلی الله علیه و آله در روز غدیر ، مبعوث غدیر را معرفی و با نوید به موعود غدیر اوضاع زمان ظهور را تشریح فرموده اند.

 

کتاب غدیر

کتاب "علی علیه السلام جانشین به حقّ پیامبر"

نویسنده

دکتر نادر فضلی

در این كتاب می خوانیم علی علیه السلام جانشین به حقّ پیامبر صلی الله علیه و آله

داستان حضور ولایت علی علیه السلام  در جای جای وصایت نبی صلی الله علیه آله است .

این كتاب از زبان امیر المؤمنین علیه السلام نقل شده است . آن حضرت داستان هایی را از صدر اسلام ، همچون بعثت پیامبر صلی الله علیه وآله چگونگی ایمان آوردن خود ایشان به اسلام ، حیله های یهودیان و منافقان برای بر هم زدن وحدت مسلمین ، داستان سدّالابواب و.... بیان می كنند و همچنین وقایعی را از جریان غدیر و دوران تلخ بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه وآله تشریح می فرمایند. بخش آخر كتاب نیز به طور مفصّل حدیث منزلت را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

 

همیشه درخشان

کتاب غدیر

نویسنده

سید خلیل سیدزاده

 

این کتاب حاوی 18 مقاله مستقل در مورد واقعه غدیر است.این مقالات با وجود مستقل بودن، ارتباط موضوعی و مفهومی با هم دارند. مقالات به یاد واقعه غدیر نگاشته شده است.3 مقاله اول این کتاب، شرح واقعه غدیر و 15 مقاله دیگر گفتگوی غدیر و کعبه می باشد و این مهم ترین نکته کتاب می باشد که به زبانی ادبی و در قالب مناظره در آمده است.

در جریان این گفتگو و مناظره سخن به این جا می رسد که وارث اصلی غدیر،حضرت مهدی علیه السلام می باشند که با ظهورشان از مظلومیت غدیر خواهند کاست.

 

 


.jpg


تاريخ : 17 / 6 / 1395 | 10:45 | نويسنده : قربانی

 


تاريخ : 6 / 6 / 1395 | 9:2 | نويسنده : قربانی

 به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، اعظم اکبری ، مسئول کتابخانه عمومی شهدای گمنام ملایر، اظهار داشت: پنجمین نشست کتاب‌خوان(شهریورماه)،(ویژه کودکان و نوجوانان) در کتابخانه شهدای گمنام ، با حضور اعضای کودک و نوجوان ،  و دوستداران و علاقمندان برگزار گردید و  چهار کتاب به شرح زیر توسط اعضای کودک و نوجوان کتابخانه معرفی شد:

«زندگانی امام رضا» / به کوشش: منصور کریمیان/ معرفی کننده: مهدیس گلوشجردی(عضو کتابخانه)؛ «مثل ها و قصه هایش» / نوشته: مصطفی رحماندوست / معرفی کننده: نرگس ترک(عضو کتابخانه)؛ «آرزوی پرماجرا» / نوشته: امیدپناهی آذر / معرفی کننده: زهرا شفیعی(عضو کتابخانه)؛ «خاطرات یک الاغ» / نوشته :سوفی سگور. ترجمه: سهیلا صفوی/ معرفی کننده: زهرا رحمانی فر (عضو کتابخانه).

 

 


تاريخ : 3 / 6 / 1395 | 7:39 | نويسنده : قربانی