تاريخ : 25 / 5 / 1395 | 7:46 | نويسنده : قربانی

به  گزارش روابط عمومی استان همدان کتابخانه‌ عمومی شهدای گمنام جوکاراقدام به برگزاری، نشست ویژه دختران همزمان با دهه کرامت  با حضوردختران نوجوان اعضای کتابخانه ، نمود. .

در این نشست 4 نفر از اعضای کتابخانه به معرفی کتاب پرداختند

کتاب: من زنده ام . نویسنده: معصومه آباد . ارائه توسط /فاطمه جباری(دانش آموزعضو کتابخانه)

این کتاب درباره سالهای جنگ و دوران اسارت 4 زن ایرانی است.«این کتاب در حوزه اسارت و بخشی از خاطرات نانوشته بانوی اسیر ایرانی به نگارش در آمده تا پاسخگویی بسیاری از سوالات بدون پاسخ در حوزه اسارت بانوان ایرانی در زندان های رژیم بعثی در دوران هشت سال دفاع مقدس باشد.

کتاب:  ماجراهای وروجک . نویسنده: الیس کائوت / ترجمه : سپیده خلیلی . ارائه توسط: زهرا زنگنه (دانش آموز)

وروجک پسری آتش پاره ولی خوش قلب از دار و دسته ی (لولوهای خانگی) است . او به چشم دیده نمی شود وفقط (استاد ادر) نجار پیر و مهربان می تواند او را ببیند . ناواردی و نامرئی بودن وروجک دردسرهایی درست می کند , اما استاد ادر سعی می کند او را از گرفتاری نجات دهد.

کتاب: امام زمان و تکلیف منتظران.نویسنده: ابراهیم شفیعی سروستانی. ارائه توسط/انسیه آهنگری(دانش آموز)

این کتاب به ویژگی های عصر ظهور و جهان پس از ظهور می پردازد . معنا و مفهوم آخرالزمان و چگونگی تقرب در این دوران و چگونگی برخورد در برابر شبهات و برخورد با فتنه ها را بیان می کند . در بخش دیگر نشانه های ظهور را دسته بندی می کند و به شرایط ظهور می پردازد. در نهایت به تفصیل ویژگی های یاران امام زمان را مطرح می کند و تکالیف و وظایف منتظران را مطرح نموده است .

 کتاب: یادداشت های حافظ . نویسنده: سیروس شمیسا. ارائه توسط / انسیه فرهانی .(دانش آموز)

این کتاب در یازده فضل جمع آوری شده و در آن به معرفی کامل حافظ می پردازد و ایشان را یک عارف معرفی می کند . که به مقام رندی رسیده و اگر بخواهیم او را صوفی بنامیم مراد صوفی قابل قبولی است که اهل خانقاه و تشکیلات صوفیانه نیست . اینکه لقب حافظ خواجه است نه شیخ به اعتقاد دکتر امین ریاحی بیانگر این مطلب است که حافظ به صوفیگری معروف نبوده است.


تاريخ : 23 / 5 / 1395 | 7:42 | نويسنده : قربانی

به گزارش روابط عمومي اداره‌‌‌كل كتابخانه‌هاي عمومي استان همدان، مسئول كتابخانه عمومي شهداي گمنام جوكار بيان داشت: همزمان با ميلاد با سعادت امام رضا(عليه السلام) جشني در كتابخانه با حضور اعضاي كتابخانه برپاشد كه در اين برنامه مربي قرآن سركار خانم الوندي مولودي خواني كردند
اعظم اكبري ، گفت:  برپايي چنين جشن هايي و ايجاد فضايي شاد در كتابخانه علاوه بر بركت در كار سبب تنوع و جذب اعضا به كتابخانه مي شود.
مسئول كتابخانه عمومي شهداي گمنام در اين مراسم به معرفي كتاب مار و گنجشك (داستانهاي زندگي امام رضا) پرداخت و در پايان به اعضاي كودك و نوجوان كه نام زيباي رضا را داشتند جوايزي اهداء شد.

 


تاريخ : 13 / 5 / 1395 | 8:55 | نويسنده : قربانی

تو مسیحا زاده اما دختر موسی شدی

مریم قدیسه ی ذریه ی طاها شدی

یک نخی از چادرت مانند کعبه محترم

قبله ی عرشی ترین سجاده ی دنیا شدی

قاسم نعمتی

 

 


تاريخ : 6 / 5 / 1395 | 11:10 | نويسنده : قربانی

 

 برای نابود کردن یک فرهنگ

نیازی نیست کتابها را سوزاند

کافیست کاری کنید مردم آنها را نخوانند . . .


جملات زیبا گیله مرد

 


تاريخ : 6 / 5 / 1395 | 8:44 | نويسنده : قربانی

 

کتاب و آب هر دو به بحران رسیده اند !!!!!


این مصرفش کم  و آن بی رویه است 

 

 

منبع:http://alipooraramesh.blogfa.com/