تاريخ : 20 / 2 / 1396 | 9:49 | نويسنده : قربانی

 

 
علاقه مندان برای تهیه کتاب و شرکت در مسابقه به کتابخانه های عمومی سراسر استان مراجعه فرمایید.

تاريخ : 24 / 2 / 1396 | 7:53 | نويسنده : قربانی

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های استان همدان اکبری از معرفی کتاب پدری مهربان برای همه همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(علیه السلام) مورخ 96/2/21 در کتابخانه شهدای گمنام جوکار خبر داد

اکبری گفت : کتاب پدری مهربان برای همه اثر حسن محمودی ؛ مجموعه اطّلاعاتی درباره «امام زمان»(عج) برای گروه  سنّی کودک و نوجوان است. در این اثر جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت امام زمان(عج) و آموزه‌های دینی و تاریخی مربوط به آن امام، به زبانی ساده مسایلی در مورد غیبت و ظهور ایشان، طول عمر آن امام، سیره اخلاقی ایشان، دلایل وجود آن امام، فواید وجودی امام غائب، ضرورت دعا برای امام مهدی(عج)، نشانه‌های ظهور ایشان، سیمایی اجمالی از حکومت جهانی آن امام، وظایف ما در عصر غیبت، امامت امام مهدی در سنین طفولیت، ویژگی‌های حکومت امام زمان(عج) و ویژگی‌های یاران واقعی ایشان مطرح شده و به پرسش‌های کودکان و نوجوانان در این زمینه پاسخ داده شده است.

همزمان با میلاد امام عصر(عج) این کتاب توسط عضو نوجوان کتابخانه معرفی شد . نرگس ترک این کتاب را به عنوان یکی از کتابهای مفید در این زمینه دانست و گفت این کتاب در قالب داستان و به صورت پرسش و پاسخ بسیاری از شبهات ذهنی و سوالات دانش آموزان را در شش فصل پاسخ میدهد . مثل این سوال که چگونه انسانی می تواند عمری طولانی داشته باشد؟؟ آیا داشتن عمر طولانی در موجودات زنده اتفاق افتاده است ؟وظایف ما در عصر غیبت حضرت چیست؟ و اینکه امام غایب چگونه به مردم کمک می کند ؟آیا میتوان از وجود حضرت بهره مند شد و این امر چگونه محقق می شود و..  .

از دیگر برنامه های انجام شده در این ایام مبارک ، مولودی خوانی توسط عضو نوجوان محمد شعبانی برای اعضای کودک و نوجوان ؛ بازدید نونهالان از کتابخانه ، مسابقه نقاشی(باموضوع جهان پس از ظهور مهدی) و نشست کتابخانه ای اردیبهشت ماه بوده است که در این نشست چهار کتاب ذیل معرفی شدند :

زندگانی امام زمان (علیه السلام) اثر منصور کریمیان, نشر اشرفی؛ ارائه توسط نسترن ترکستانی؛ دانش آموز

قصه های زینب اثر مهری ماهوتی، انتشارات مدرسه ، ارائه توسط : مهان زند ، دانش آموز

تسبیح سبز اثر محمد مهاجرانی،نشر معروف، ارائه توسط : مهسان زند عباس آبادی, دانش آموز

کلاه قرمزی ؛گریم یاکوب لودویک کارل ترجمه؛ اردشیر نیک پور،نشر امیر کبیر، ارائه توسط: زهرا ترک ، دانش آموز

 

 


تاريخ : 21 / 2 / 1396 | 9:52 | نويسنده : قربانی

امشب بهشت را به تماشا گذاشتند
امشب نمک به سفرۀ دنیا گذاشتند

امشب به روی دامن نرجس از آسمان
ماهی بنام مهدی زهرا گذاشتند


میلاد منجی عالم بشریت
 حضرت بقیه الله (عج)
تبریک و تهنیت

 


تاريخ : 13 / 2 / 1396 | 7:44 | نويسنده : قربانی

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های استان همدان ، مسئول کتابخانه شهدای گمنام جوکاراز آموزش کتاب محور شطرنج در کتابخانه خبر داد .

اعظم اکبری گفت : شطرنج فعالیت مغزی پیچیده‌ای است که نیاز به تعقل، تمرکز و قدرت تصمیم‌گیری بالا دارد. انجام ورزش شطرنج فواید مغزی زیادی به همراه دارد .در این ورزش مغز به کار گرفته می‌شود تا حرکات حریف برای حمله پیش‌بینی شود. هرچقدر که مطالعات بیشتری درباره مغز انجام می‌شود مشخص می‌شود که ورزش شطرنج ابزاری برای تقویت توانایی‌های مغزی است

وی ادامه داد: شطرنج به نوجوانان  شما کمک می کند یک الگوی فکری در خود ایجاد کنند و بتوانند از آن درست استفاده کنند. اگر نوجوانان  با شطرنج آشنا باشند، می دانند که برای حل هر مسئله ای باید راهی ویژه را جست وجو کنند.

زینب بهزادی مقدم عضو نوجوان کتابخانه؛ که  با استفاده از کتابهای آموزش شطرنج ، این آموزش را به همسالانش بر عهده گرفته، گفت: شطرنج یک بازی دو نفره است و بر روی صفحه ای که دارای ۶۴ مربع سیاه و سفید و با استفاده از مهره‌ های شطرنج (شاه ، وزیر ، رخ ، فیل ، اسب و سرباز) انجام می‌گیرد. هر یک از بازیکنان دارای ۱۶ مهره هستند که در یک طرف صفحه شطرنج چیده می شوند و هر یک دارای ارزش و امتیازی مشخصی هستند. شطرنج با پیروزی یکی از بازیکنان یا تساوی پایان می‌ یابد.

همچنین برای خوب شطرنج بازی کردن نیاز به حافظه خوب داریم زیرا باید حرکات حریف را به خاطر بسپاریم و در حرکات بعد آن‌ها را به یاد بیاوریم. و دانش‌آموزانی که به طور مرتب شطرنج بازی می‌کنند حافظه و توانایی سازماندهی بیشتری خواهند داشت  . وی درادامه تک تک مهره ها و نحوه ی حرکت هر کدام را آموزش داد.


تاريخ : 9 / 2 / 1396 | 9:1 | نويسنده : قربانی

کارت پستال و پیام تبریک اعیاد شعبانیه , جملات تبریک اعیاد شعبانیه

 


 


تاريخ : 7 / 2 / 1396 | 8:57 | نويسنده : قربانی

فضای مجازی کم‌کم از ما نسلی می‌سازد که حوصله ندارد کتاب به دست بگیرد و ساعت‌ها محو صفحات کاغذی آن بشود

برای همین روزبه‌روز تیراژ کتاب‌ها پایین می‌آید و افراد کمتر حوصله مطالعه عمیق دارند و ترجیح می‌دهند ساعت‌ها وقت خود را  بین صفحات مختلف شبکه‌های مجازی سپری کنند تا اینکه نصف همان زمان را به کتاب خواندن یا حتی شنیدن یک  کنفرانس علمی بگذرانند.
فضای مجازی همان مقدار کم مطالعه عمیق را از بین میبرد و در عوض مطالعه سطحی  انبوه را جایگزین میکند.